אופטימלוס, optimalus - הקמת מערך מכירות מקצועי ויעיל
 
נושא מרכזי אתו מתמודדת כל חברה היא המחיר של המוצר או השירות.
במקרים רבים נשאלתי על ידי לקוחות שונים, במגזרים שונים לגבי מחיר פרמיה.
האם כדאי לגברות מחיר פרמיה?
באילו תנאים ישלמו לנו מחיר פרמיה?
האם נפסיד לקוחות בגין גביית מחיר פרמיה?
שאלות טובות!
 
 
 
ישנם נסיבות שונות לארגונים שונים הנובעים בעיקר מסיבות עסקיות: מיצוב בשוק, הקף החדירה, שליטה, בשוק היעד, חוסן כלכלי ועוד.
לכן תשובתי בנושא צריכה להיות זהירה ושקולה, ארצה לשתף אתכם במחקר שנעשה בתחום, אשר לטעמי יכול לתת מענה, לפחות חלקי.
מחקר מקיף שנעשה ב-60 מדינות בין 30,000 משתתפים, אונליין מצא לפחות גורם אחד דומיננטי לנושא המדובר.
המחקר מצא כי 66% מהצרכנים מוכנים לשלם מחיר פרמיה על שירותים ואו מוצרים אשר מגיעים מחברות שעוסקות בעשייה חיובית למטרות חברתיות או סביבתיות.
המחקר מציע התחזקות מגמתית בנושא משנת 2013 ועד שנת 2015.
איש המכירות האמין ביותר, כיצד לעשות זאת?
הכי אמין ?
להגיע למעמד מכירה זה לא פשוט, אנחנו, כמשווקים, צריכים לעבור תהליך סינון קפדני מול הלקוח אשר חשוף למאות מסרים שיווקיים אשר מנסים למכור לו ולהגיד לו משהו, הדבר יוצר מעמד מכירה קשה יותר מבחינת איש המכירות מאחר והוא עכשיו צריך לגייס 2 אלמנטים חשובים מול הלקוח: סבלנות, על מנת שיקשיבו לו וכן לחולל אמינות מול הלקוח, לא פשוט.
היום אתעכב על נושא האמינות, אכתוב מספר פעולות אשר ידועות כיוצרות אמון מול הלקוח, תראו מה הכי מתאים לכם והתחילו להתאמן, זה יעזור לכם במכירה הבאה שלכם.
1. תעשה מה שאתה אומר, אל תבטיח הבטחות שווא, הלקוח "רואה זאת" ברוב המקרים, האמירה שלך היא המטבע שלך, תעמוד יציב מאחוריה.
2. תכבד הבטחות שנעשו מול הלקוח, תנסה לרשום את מה שאתה מבטיח, אל תזלזל בהבטחות שנעשות מול הלקוח, הוא זוכר אותם.
3. עקביות, אל תזגזג בין אמירות, עובדות, מחירים, חשוב מאוד לשמור על עקביות באמירה, התנהגות, אינטונציה מול הלקוח לאורך זמן.
4. תגיד את האמת, הדרך הטובה ביותר להביא את הלקוח למקום של יצירת אמון מולך היא האמת.
5. תציג את אמונך במוצר, תנסה לחבר את הלקוח למקום המוכיח כי גם אתה מאמין במוצר, רואה את יתרונותיו וחושב כי הוא שווה את המחיר.
6. תביע רגש, ישנם אנשי מכירות אשר לא מוכנים להביע רגש מול לקוחות מחשש לאיבוד מעמדם כאנשי מקצוע, אל תפחד, הבעת רגש היא אנושית ומאפשרת לצד השני להתחבר אליך ברמה האישית בצורה טובה יותר.
7. פתיחות ושקיפות, אל תסתיר מידע, תהיה פתוח לגבי הידע שלך, מה שאתה יודע תשתף ומה שלא, תודה שחסר לך המידע, הדבר לא פוגע במכירה אלא מחזק אותה מול הלקוח.
אל תשמיט פרטים שיתגלו על ידי הלקוח מאוחר יותר, הפרטים אולי לא חשובים אולם גילוי מצד הלקוח של מידע שלא נאמר לו יגרום לחוסר אמון מול איש המכירות.
 
חלק מהדברים יכולים להיות נכונים, אולם אין מערכת אחרת אשר מאפשרת לנו כבעלי עסקים להביא את עשייתנו לטובת לקוחות פוטנציאלים מאשר המערכת השיווקית כך שבסופו של יום אנו חייבים להשתמש בה, להבין את חוקיה ולהצליח להשיג את מטרותינו העסקיות (יש לכם מטרות עסקיות?)לחברות קטנות ובינוניות שפקטור הכסף חשוב להם מאוד, חשוב מאוד בעת רכישת מערכת לדאוג שהיא תאפשר עדכונים ושינויים מתבקשים ! הדינמיות צריכה לההפך לעקומת לימוד חיובית במרוצת הזמן עבור האתר, כל עוד היא נעשית בהתאם למדובר בכתבה זו, אתם בעינינים. 
 
 
8. תוכיח לצד השני כי אתה מוכן לעשות דברים עבורו, נאמר כי הלקוח מחפש מידע ואתה בד"כ לא נוהג לחפש או להציג מידע כזה, תנסה לעזור ללקוח, כנראה שמידע חשוב לו, הוא יעריך את עזרתך וייתן בך אמון.
9. שלוט ברגשות שלך, אל תיתן לצד השני לראות ולהבין את להיטותך למכירה, רוגע, שליטה עצמית משדרים לצד השני בטחון כי המוכר יודע על מה הוא מדבר.
10. אסרטיביות, אסרטיביות שונה מתקיפות, אסרטיביות משדרת עוצמה בידע, משהו בטוח ששווה להתייחס אליו, כולנו מחפשים בטחון בקניה, אסרטיביות תעזור לך להשיגו מול הלקוח, לדוגמה: במידה ויש צורך יש אפשרות להגיד לא ללקוח.
11. שינוי התנהגותי, במידה ואתה מול הלקוח ואתה מרגיש כי לא נוצר אמון בינכם, נסה לשנות את התנהגותך, אולי תמתן את עמדתך, תציע יותר מידע, לפעמים יש צורך בשפה שונה מול לקוחות שונים.
נסה לאמץ את 11 הכללים ליצירת אמון מול הלקוח והגדל את השורה התחתונה שלך על ידי יצירת אמינות מול הלקוחות שלך, האם אתה אמין?

כיצד להיות איש מכירות אמין?

תמחור מוצר (או שירות) 

מחלקת מכירות יכולה להיות המחלקה החשובה ביותר של הארגון.
ממחקרים עולה כי ברוב המקרים ניתן לשפר את תוצאות המחלקה
​בצורה משמעותית.


הטעויות הנפוצות אצל מנהלי המכירות בתחום הינם:
1. אנשי המכירות ללא ניסיון מספק
2. המחיר שלנו לא נמוך מספיק
3.  אין מקצועיות מספקת

הטעויות הנפוצות אצל אנשי המכירות הינם:
1. החברה לא מספיק רצינית
2. המוצר לא הכי טוב בתחומו
3. המחיר לא אטרקטיבי מספיק
4. אין מספיק דוגמאות למוצר ואו השירות

להלן מספר מצבים שגויים הקיימים במחלקת המכירות מפעם לפעם:

בהרבה מצבים ניתן למצוא איש מכירות אחד מוביל, טוב ויעיל ושאר אנשי המכירות מדשדשים בעקבותיו.
מנהל העסוק באמירות כגון: "...אצלנו מה שחשוב זה רק השורה התחתונה...המכירות..."

 
מחפש לשפר את המכירות?
# מערך מכירות מקצועי
# הגדלת מכירות
# שיפור המכירות
# מכירה מקצועית
# אנשי מכירות

# מכירות
חיפושים בתחום גוגל 2017
# טלמיטינג
# מכירות מקצוען
# הגדלת המכירות