אופטימלוס, optimalus - מודלים עסקיים
 
במאמרה המפורסם כתבה, ג'ואן מרגרטה: מדוע מודלים עסקיים משנים?  Why Business Models Matter וניסתה להסביר.

ההנחה הבסיסית של אדם השומע את המילה מודל היא כי יש תיחום, גבולות מאוד ברורים למודל, בעולם העסקים הדבר לא כך, המידול מסבירה ג'ואן נמצא דווקא בסיפור שיוצר המודל ומהווה בסיס לתקשורת טובה בין חברי הארגון לגבי התנהלות בצורה ברורה.

המודלים העסקיים נולדו ושירתו חברות וארגונים בד"כ בצורה אינטואיטיבית ולא מתוכננת, בעצם, המנהלים חשבו כי הכיוון הטוב ביותר לארגון הוא כזה וכזה, פעלו לפי כך וזמן מה מאוחר יותר, מומחים קבעו כי זהו מודל עסקי רלוונטי ויעיל.
בשנת 1992 פתחו דיסני את פארק השעשועים האירופי שלהם, הם אימצו את מודל ההתנהגות של הלקוחות מארה"ב, בעיקר בחלק של רכישת מזון בזמן השהייה בפארק עצמו, הם טעו בגדול.
התיקון לקח שנים לדיסני אשר תיקנו את המודל חלק בחלק עד המצב הקיים היום.

בנוסף לאמור, יש לעשות אבחנה בין מודל עסקי לבין אסטרטגיה שיווקית, רבים וטובים מתייחסים למושגים בצורה שווה, לא כך הדבר.
אסטרטגיה שיווקית טובה דואגת למיצוב החברה(גדולה וקטנה, יש מנהלים של עסקים קטנים ובינונים אשר חושבים שאין להם צורך במושגים מפוצצים כגון אסטרטגיה שיווקית וכיו"ב, לדאבוני רובם נופלים לסטטיסטיקה למרות שראיתי מספר של עסקים שקיימו אסטרטגיה שיווקית טובה, רק לא ידעו שהם מקיימים אותה)

כיום, המחקר בתחום העסקים התפתח מאוד ושואב כלים מתחומי המדע המדויק, מומחים רבים מאמינים כי מדע העסקים יכול לשפר בצורה ברורה את הצלחת העסקים מול המטרות העסקיות שלהם.
המודלים העסקיים, ברורים, נבחנו בתנאים שונים של עסקים וכן מצליחים לקדם את העסקים המשתמשים בהם.


אז כיצד יכולים לעזור המודלים העסקים לעסקים?
1. כוחות של ניבוי – המודלים העסקי, נבחנו ומגיעים עם "ספר הוראות" לשימוש אופרטיבי מוצלח ויעיל, אין צורך לעסוק בניסוי וטעייה.
2. חיסכון – על ידי הקטנת הניסוי והטעייה, הארגון יכול לחסוך, חיסכון של זמן, כסף, משאב אנושי וכיו"ב, על ידי העברת החיסכון ללקוח נוכל לגרום לארגון להיות תחרותי יותר מול המתחרים וכן למשוך לקוחות רבים יותר.
3. ניהול סיכונים – על ידי שימוש בידע עדיף, ברור, מוכח יצליח העסק לנהל את סיכוניו בצורה טובה יותר, בעיקר מהתחרות.

נערך ונכתב על ידי ד"ר כהן יוסף.

לחץ כאן לבדיקת מודלים עסקים.
 
צלצל עכשיו: 054-4205789
contact-add, contact-add, phone, telephone, support, call