אופטימלוס, optimalus - מודל הבניין לבניית עסקים
 
בונים עסק טוב: (מודל הבניין לבניית עסק)
 
כמו לכל בניין טוב גם לעסקים טובים ישנם יסודות אשר חשוב לקיים אותם אחרת נקבל עסק רעוע אשר לא יודע להחזיק את עצמו ולבסוף גם יתמוטט.
העניין הוא שברגע שבניין גמור יהיה קשה מאוד לתקן את היסודות שלו, בעסק המצב קל יותר, יחסית ולכן שווה לקרוא כתבה זו ולחבוש את כובע הבנאים שלכם.

אז ככה: יסודות העסק הינם לפי הסדר הבא:
1. מודל פיננסי
2. מודל עסקי
3. מודל שיווקי
4. תרבות ארגונית.
ברגע שעסק נותן מענה ליסודות הנ"ל הוא בנוי נכון.

 
מודל פיננסי:
המודל הפיננסי מתייחס לחלק הפיננסי של העסק, תמחיר, הוצאות קבועות ולא קבועות.
עסקים רבים נכשלים במקום הזה ואינם יודעים לתמחר את השירות או המוצרים שלהם בצורה נכונה שתאפשר רווח לעסק.
על מנת לעשות כן בד"כ יש להבין את סוגי התמחורים השונים, מצב השוק, עלות קנייה, סוג קניה ועוד.
לא פשוט. מה גם, שיש צורך להבין את המודל העסקי של העסק.
 
מודל העסקי:
המודל העסקי מתייחס לדרך לפיה העסק עושה עסקים, האם אנו רוכשים בכמות גדולה או קטנה,
האם אנו מוכרים בקמעונאות או בסיטונאות, המחיר קבוע או עם הנחות, בתשלום מלא או בפרישה לתשלומים.
גם המודל הזה צריך להבין את המודל השיווקי על מנת לתת מענה הולם.
 
המודל השיווקי:
המודל השיווקי הנו המודל אשר דרכו אנו :
1.     מושכים לקוחות לעסק שלנו
2.     יוצרים העדפה למוצרים ואו שירותים לעסק שלנו במקום של התחרות
כמובן שניתן לדבר ארוכות על המודל השיווקי אולם בתמצית שלו הוא אמור לתת מענה ל 2 הנ"ל.

אנו מגיעים לתרבות ארגונית.
תרבות ארגונית:
התרבות הארגונית הנה הדרך לפיה אנו נוהגים לעשות דברים בעסק שלנו.
בשנים האחרונות נהוג לזוז מהתפיסה המסורתית של תרבות ארגונית המבוססת ערכים לכיוון תרבות ארגונית תומכת מטרות.
תרבות ארגונית תומכת שיווק (ארגון המוטה חזון משותף ומטרות שיווקיות ברורות לפיה השיווק חוצה גבולות ואיננו נחלת הנהלת הארגון), הנה הדרך היעילה ביותר להזיז ארגון מול מטרות המודל השיווקי ובד"כ היעילה ביותר ברמה הפיננסית לארגונים.
 
סינרגיה:
בוודאי שמתם לב כי חשוב מאוד ליצור סינרגיה בין החלקים השונים של מודל הבניין לבניית עסק.
הסינרגיה היא המלט שמחזיק את החלקים השונים של המודל ומאפשר יחידה אחת עומדת לתפארת.